[O1] Swap silnika 110 ASV VP na 150 ARL PD - czy ktoś robił?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Taxi Kraków
    Drive
    • 2013
    • 60

    [O1] Swap silnika 110 ASV VP na 150 ARL PD - czy ktoś robił?

    K03 compsort mówi pik 1.1, 1.2, aligator mowi 1.2 więc dla mnie to jest ok..
    1234
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Swap silnika 110 ASV VP na 150 ARL PD - czy ktoś robił?

    Witam,

    kolega ostatnio rzucił temat swapa silnika 1.9tdi ASV VP (110HP) na 1.9tdi ARL PD (150HP).
    Zastanawiam się co w przypadku takiej wymiany poza słupkiem silnika wchodzi w grę.

    - słupek silnika
    - dolot od filtra powietrza + przepływomierz
    - turbina + kolektor wydechowy
    - łączniki turbina IC
    - Intercooler
    - rury IC do EGR
    - EGR
    - kolektor ssący
    - ECU ?
    - skrzynia biegów
    - dodatkowa pompa paliwa do baku?

    - pompo-wtryski
    - alternator?
    - rozrusznik?

    Czy ktoś z was robił kiedyś coś takiego?
    Wiem, że sam słupek to koszt ~2000zł ale reszta... to raczej nie opłacalne.

    Pozdrawiam
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10918
      • Fiat

      #3
      lukas_jg, ahf to prawie asv , różnice kosmetyczne, tu masz na ten temat (w środku dodatkowy link), sprawa nieopłacalna:

      Komentarz

      • JanuszSz
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 2835
        • Superb II combi (3T5)

        #4
        Lec robił takiego swapa.Na e-mail przesylam Ci sznurek do wątku na podobnym forum.
        Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Generalnie bez 8 - 10 tysi nie podchodź. Chyba, że swap będziesz robił sam, to może w 5 - 7 się zmieścisz. Najłatwiej byłoby kupić całego dawce i szczepić. Z VP na PD nie jest to takie kolorowe i tanie.
          Musisz zmienić silnik, cały osprzęt, chyba tylko alternator pasuję, ale i tu nie jestem pewien. ECU, wiązka, w przypadku starszych aut z IMMO2 pewnie i licznik.
          Po prostu wszystko + dołożyć sobie FMICa, bo ALR w serii miał takiego.
          Pogadaj z LECiem, od robił więc o kosztach co nieco Ci powie. Jeśli twój silnik jest ok, to nie ma sensu się w to bawić, lepiej sprzedać i kupić coś z ASZ lub ARLem. Chyba, że silnik kaszana i remont jest w podobnej cenie, w tedy można pomyśleć.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • lukas_jg
            Rider
            • 2012
            • 600
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Chciałem się rozeznać w temacie. Silnik chodzi idealnie, turbo też więc nie będzie nic zmieniane. Ewentualnie wejdzie dolot, wtryski i program.
            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

            Komentarz

            Pracuję...